Pátek, 24. června 2011

Amsterdam Marathon - Týden 1 (13.6.-19.6.)

1. týden rovnou na závod

První týden jsem pojal poměrně netradičně. Místo poklidného rozbíhání jsem měl v plánu si hned v sobotu dát Olomoucký ½Maraton. Navíc od pondělí do čtvrtka jsem se děsně trápil, nohy jsem za sebou spíš tahal, zadní stehna ztvrdlý jako kámen. Ze schodů jsem se normálně bál chodit, že se mi nohy podlomí a dám si na hubu. Nevím zda to bylo ještě únavou a nedostatečným odpočinkem ze závodu Silva Nortica Run nebo jsem trošku přehnal tu pondělní posilovačku. Během týdne jsem měl dokonce i zaječí úmysly. Naštěstí jsem nevyměknul, ale musel jsem trošku ubrat na kilometráži i intenzitě. Během pátku už naštěstí nohy trochu povolily, tak jsem v sobotu mohl z vesela vyrazit.

Tréninkový deník

SportsTracker

Každý kdo chce mít alespoň základní přehled o svém tréninku si vede sportovní deník. Já již asi 3 roky používám SportsTracker. Jde o cross-platform, free, opensource aplikaci napsanou v Javě, která je určená pro záznam všech sportovních aktivit. Všechna data jsou uložená v XML, takže import nebo export dat je velice snadný. SportsTracker se navíc nemusí instalovat, takže ho stačí pouze zkopírovat třeba na flashku a spustit na jakémkoliv počítači nebo použít Java WebStart. Při běhu nepoužívám sporttester ani gps (měřím si pouze čas), takže tyto funkce vyzkoušené nemám s ostatními je absolutní spokojenost. Projekt se stále vyvíjí, pravidelně se objevují nové verze. Pokud se nechceš patlat s tabulkama v excelu nebo s nějakým internetovým deníkem, pak je SportsTracker určitě velmi dobrá volba.

Olomoucký ½Maraton

Stejně jako loni byla Olomouc super. I přes tu bídu, co jsem během týdne předváděl, se mi běželo poměrně dobře. Asi od půlky jsem sice začal trošku vadnout, ale nijak jsem to moc neřešil a závod v poklidu doběhl a užil si perfektní atmosféry. Diváci byli opět neuvěřitelní! Čas v cíli nakonec 1:21:17, takže spokojenost.

Souhrn

 TréninkKomentář
Po 10km@48:20Únava, nohy jako konve. P 30min.
Út 5km@25:14 + 6km@23:25 + 3km@14:07Pekelně zatuhlá zadní stehna.
St 18km@1:28:00Namožená zadní stehna. P 20min.
Čt 10km@53:12Únava
8km@39:54 + 5 rovinekOK, konečně dobrý pocit.
So 2km@10:30 + 21km@1:21:17 (Olomouc)Plavání 1h, pára, vířivka.
Ne 10km@51:25Namožená stehna, únava po závodě.
Celkem: 93km@7:15:24, ø4:41/km

Hodnocení

Slušně zaběhnutý sobotní ½Maraton, dobrá hlava v tréninku, konečně jsem něco sepsal na web.
Nedodržel jsem kilometráž ani kvalitu, naléval jsem se kafem (asi v domění, že mi snad povolí ztuhlé nohy nebo co, ach jo…), jen 2× jsem cvičil.