Pondělí, 27. června 2011

Amsterdam Marathon - Týden 2 (20.6.-26.6.)

Slušný začátek

Druhý týden jsem se do toho konečně trošku opřel. Po víkendovém závodu jsem se necítil ani moc unavený, kilometry pěkně ubíhaly a v tempu jsem se musel spíš krotit, abych se nepřetáhnul. Pokud by to takto šlo každý týden, tak bych se vůbec nezlobil. Od pátečního večera mě začalo trošku škrábat v krku a necítíl jsem se úplně na 100%, ale nijak jsem to zvlášť neřešil. Během první hodiny nedělního dlouhého běhu jsem se pak brutálně vypotil a bylo po škrábání. Úplně jsem cítíl, jak to ze mě odchází. Každopádně na mě musel být asi šílený pohled. Pokud na mě leze něco menšího, tak se většinou narvu česnekem, cibulí a nějakým vitamínem (citron, kiwi, šípek, …) a jdu to ze sebe normálně vyběhat. Pokud jde o nějakou chřipku nebo jiné svinstvo, tak raději pauzíruju (viz. únor 2011).

Jak běhám

Volné běhy Po, Čt, So běhám úplně na pohodu, většinou v terénu v krosovkách. Tempo mi momentálně v průměru vychází na 4:50/min, což je skoro o 10s rychlejší něž minulý rok touto dobou (začátek přípravy na Berlín). Středně dlouhé běhy St, Pá běhám vždy tak, že 1. polovinu bežím trošku pomaleji, v 2. polovině zrychlím a konec se snažím vystupňovat.
Př. Pá 18km@1:18:02 - 1. polovina 9km@40:29 (4:30/km) + 2. polovina 9km@0:37:33 (4:10/km), poslední 3 km po 4:00/km. Dlouhé nedělní běhy se snažím běham stejným způsobem, jen o trošku "volněji".

Nedělní dlouhý běh

Pro nedělní dlouhý běh jsem využil cesty z Horního Jiřetína, nechal jsem se od manželky vyhodit na D8 na exitu 9 Úžice a zaběhl si trasu Úžice - Dolánky - Řež - Klecánky - Troja - Kobylisy (28.5 km). V plánu bylo běžet 27km, z toho posledních 13km v cílovém tempu maratonu (4:00/km). Trasa svým profilem úplně vybízí k přepálenému začátku, což se mi opět povedlo. V závěru mi pak v náročnějším profilu opět chyběly síly a od zoologické až domu jsem akorát vadnul. Když se ten konec nepovede, tak z toho člověk prostě nemá takovou radost. Takže nakonec 15km@1:08:39 (4:34/km) + 13km@54:00 (4:09/km)

Souhrn

 TréninkKomentář
Po 10km@48:40OK, pohoda. P 20min.
Út 13km@56:11 + 10 rovinekOK
St 21km@1:32:41Dobrý
Čt 10km@49:08Pohoda
18km@1:18:02Super, výborný pocit. P 25min.
So 10km@48:30Pohoda.
Ne 28km@2:02:39OK, přepálený začátek, ke konci nohy jako konve, nedodržené tempo. P 30min.
Celkem: 110km@8:15:51, ø4:30/km

Hodnocení

Na pohodu odběhaný týden ve slušných tempech, dařily se i doplňky a výživa. Celkově spokojenost.
St, Pá možná trošku přehnaná tempa (uvidí se až přibyde kvalita), v neděli nezvládnuté závodní tempo + lehce naražená pata.