Pondělí, 11. července 2011

Amsterdam Marathon - Týden 4 (4.7.-10.7.)

Bolavá pata 2

Bolavá pata - pokračování

Na čtvrtý týden přípravy jsem se hodně těšil, díky svátkům jsem skoro celý týden strávil s rodinou v Jiřetíně. 3km okruh v Ďábličáku je proti běhání v Krušných horách (KH) úplně o ničem! Plány dobrý, ale realita byla trošku jiná. Celý týden jsem totiž opět bojoval s bolavou patou. Teď už je jasné, že to není kost, ale šlacha. 2. týden jsem to tím tempem asi trošku přehnal a zadělal si na lehký zánět achilovky. Minulý týden bolest sice pomalu ustupovala, ale od pondělka se to spíš zhoršovalo. Achilovka dostávala v kopcích okolo Lesné, Nové vsi v horách, Mníšku a Klín pořádně zabrat. Koncem týdne začala pata pobolívat už i sama od sebe (bez namáhání). V neděli jsem místo dlouhého běhu dal jen lehký výklus. Od pondělka si musím dát tak den, dva úplný voraz nebo jen lehký klus, a pak se uvidí. Patu teď mažu (Voltaren), masíruju (Massage gel-therapy), leduju a fixuju. Ve čtvrtek ráno jdu navíc po delší době zase na masáž k paní Mlýnkové a ta mě vždy postaví na nohy! Snad to bude brzy OK.

Achilova pata - články

Saunování

Jakmile se objevím v Úvalech a je jen trošku času, tak si chodíme s bráchou do sauny pořádně prohřát kosti. Saunování je nejlepší v zimě, ale občas ho dáme i když je venku hic. Pravidelé saunováním vede kvalitnější regeneraci po zátěži, celkové relaxaci, posílení odolnosti vůči stresové zátěži a posílení obranyschopnosti organismu. Kdo se pravidelně saunuje a otužuje, není nemocný! Většinou dáváme na pohodu tak 3 rundy po 15ti minutách při cca 90°C. Při a po saunování to také chce hodně pít, jednou brácha zkoušel kolik za ty tři rundy vypotí a vyšly mu skoro 2 kg! Není nad ten pocit usínat po večerní sauně, člověk pak spí jako mimino.

Ryze "letní" výběh začátkem července

V pondělí jsem měl v Jiřetíně v plánu 10km volně. Od rána byla zima jako v morně, foukal vítr, občas pršelo, počasí nic moc. Dětem se ven ani nechtělo. Po obědě jsem ale nevydržel, děti šoupnul k babičce a vyrazil. Auto jsem nechal na parkovišti u Jeřabiny a vyběhl na menší 12 km dlouhý okruh Jeřabina - Nová ves v horách - Mníšek - Jeřabina. Příjemný okroužek, pěkně po jehličí v krásné přírodě, nikde ani noha. Jediné co "lehce" nevyšlo bylo počasí. K zimě (bylo snad 10°) se přidala ještě mlha, silný vítr a vytrvalý déšť. V krátkých elasťákách a lehounkém tričku jsem si tak připadal trošku divně. Okruh jsem nakonec odběhl za necelou hodinu. Nikdy bych ale neřekl, že se budu začátkem července tak těšit domu na horkou sprchu! Byla to taková vyloženě letní idylka…

Souhrn

 TréninkKomentář
Po 12km@59:30KH, lehká únava, těžký nohy, šílený počasí
Út 17km@1:15:39 + 10 rovinekKH, únava, nohy jako konve, odpoledne 1:30 silnička
St 23km@1:40:13KH, Jiřetín -> Dřevařský rybník a zpět, 11,5@(56:43,43:29)
Čt 10km@50:15Lehká únava
18km@1:17:30Super pocit - 3km@(13:34,13:30,13:17,12:41,12:28,12:00)
So 14km@1:07:05KH, Lesná -> Jiřetín, bolest achilovky
Ne 11km@54:58Lehká únava, bolest levé achilovky
Celkem: 105km@8:05:10, ø4:37/km

Hodnocení

Vše kromě neděle výborně odběháno, navíc v poměrně členitém terénu. Kvalitní regenerace (sauna, plavání, hodně spánku), dobrá životospráva. V út se podařilo zařadit i kolo.
Bolest achilovky. V ne odpískaný dlouhý běh. Celý týden úplně BEZ cvičení!!! Na to, že jsem 6 dní v týdnu tak makal, z toho mám nakonec docela špatný pocit. To člověk fakt nepochopí…