Úterý, 6. března 2012

Silva Nortica Run - Úvod

SNR

Jako součást přípravy na můj loňský podzimní maraton v Amsterdamu jsem si vedl menší "běžecký týdeník". Jelikož mě to bavilo a vesměs měl jsem na to i dobré ohlasy, rozhodl jsem se vést si běžecký týdeník i teď na jaře, během mé přípravy na červnový Silva Nortica Run. Jsem přihlášený na 103 km dlouhý závod Mammut Ultramarathon. Ultramaratonského víkendu v Novohradských horách se účastní více běžců Nadace na ochranu zvířat, Libor se Štěpou běží společně Craft Gemini Marathon. Pro zajímavost tak připojí každý týden o své přípravě jeden, dva odstavce i Morová Šleha.

Cíl

Po zkušenostech z minulého roku - kratší varianta 85 km, čas v cíli 8:59:13, od 50 km křeče v žaludku, zvracení, neschopnost cokoliv dalšího sníst a hlavně neschopnost souvislého běhu až do cca 80. km (na posledních 5 km se to nějak "rozeběhlo"), je můj hlavní cíl pro letošek řekl bych skromný, a to dostat se v rozumném stavu do cíle, ideálně v čase okolo 10-11ti hodin.

Jak na to

Minulý rok jsem v přípravě udělal tuším jednu zásadní chybu: dlouhé víkendové běhy jsem totiž běhal příliš rychle! Měl jsem to sice rychle odběhané, ale byl tím vyloučen záměr být dlouho na nohách. Mým hlavním cílem pro trénink teď tedy není běžet rychle, ale dokázat běžet dlouho. Pro tréninkový plán jsem na jistotu sáhl do běžecké bible Lore of Running. Původní plán jsem si lehce upravil, aby mi s ohledem na mé další aktivity maximálně vyhovoval. Veškeré závody před závěrečným Mammut Ultramarathonem (2.6.) beru vyloženě tréninkově, bez jakýchkoliv ambicí na osobák, bez vyladění/odpočívání, s vědomím, že mým hlavním víkendovým programem je pro mě nedělní dlouhý běh. Kromě samotného běhání jsou i další věci, na kterých je potřeba zapracovat:

Kdyby mi chtěl někdo něco napsat, dát mi třeba dobrou radu, spolupracovat v přípravě nebo se jen společně proběhnout, tak nejlépe emailem přes kontakt.

Silva Nortica Run běžíme pro zvířata!

Běhu ZDAR!

Články