Středa, 11. dubna 2012

Silva Nortica Run - Týden 6 (2.4.-8.4.)

Vzkaz Morové Šlehy

Kde jste, naše ztepilé běžkyně? I my běžci, ač se vám to nezdá, si rádi pošpitáme i o něčem jiném než o sportu! I my si chceme častěji přeprat běžecké oblečení! Takhle nás k tomu nic nenutí! I naše oko by radši spočinulo na krásně vypracovaném lýtku atletčině než na upocené pleši sportovcově! Přiběhněte si taky zaběhat, zvířátka potřebují i vaši pomoc!

Morová šleha

Nejen během živ je člověk

Moje tragické sportovní výkony během týdne (viz níže) jsem se o víkendu rozhodl rozehnat poctivou manuální prací, krumpáčem a lopatou! Asi po roce konečně padlo rozhodnutí, dodělat pořádnou podlahu v naší tělocvičně pro děti v Jiřetíně (míčky při floorbalu fakt nechutně odskakovaly…). 1. fáze základy. To znamená vykopat do kamenité země cca 55 děr o ø30 cm a hloubce 70 cm. Skvělý doplňkový sport pro běžce vytrvalce s totálně ochablou, až rachitickou horní půlkou těla! Takže místo dlouhého volného běhu po místních kopcích jsem si naordinoval opakované krátké, ale intenzivní bušení do místní ruly. Občas jsem si sice nebyl úplně jistý, zda ovládám já krumpáč nebo krumpáč mě, ale jinak to vcelku šlo a celou akci jsem ve zdraví přežil. Někdy jsem se do problému nepodajnosti místní zeminy tak ponořil, až létaly jiskry. Děti pak nadšeně jásaly a volaly "Táto, ať nám to tady nezapálíš!":) Má tělesná schránka programátora dostala pořádně zabrat, takže mně teď nebolí jen nohy, ale úplně celý člověk. S Peťanem (to druhé podivné individuum v zeleném svetru) jsme oba podali myslím slušný sportovní výkon a za víkend vykopali celkem 30 děr! Zbytek mě ještě čeká příště. Sportu ZDAR!

Jiřetín 2012

6. týden = dřina

Z uplynulého týdne jsem trošku zklamaný. První dva dny (Po+Út) jsem čekal těžkou únavu po dlouhém víkendovém běhu. Překvapení ale bylo, že nohy šly úplně zlehka, jako by nic. Výklusové tempo s úsměvem blízko 5:00/km, pohoda. V Út jsem si navíc s Liborem odpoledne i trošku přidal. Si tak říkám, jak mi to lítá a jak už mě asi už nic nezastaví. Únava se však dostavila až ve středu ráno, a to v plné síle. Mimořádně jsem měl domluvené vedení dětí do školy, takže jsem vyrážel brzy ráno před prací. Varovným signálem bylo již samotné vstaní z postele. Nohy tuhý jako veka, odlepit je od země problém. Nejlépe zalézt zpátky do postele, ale když už to bylo domluvené… Hezky na lačno jsem ztěžka vyrazil dolů k řece směr Klecánky s vidinou, že první půlhodinku asi protrpím, než se mi to rozběhne. Nerozeběhlo. Celou cestu hrůza, nohy neposlouchaly, celé tělo stávkovalo, břicho bolelo, záda bolela, bez pití, v krku Sahara. S vypětím všech sil jsem dorazil do práce a po zbytek dnes jsem byl fakt rád, že v práci sedím. Čt jsem na dráhu klasicky vyrazil až úplně večer, takže jsem měl dost času na odpočinek. Časy 400 stovek vcelku dobrý, ale pocity opět strašidelný, hrozná dřina a přemlouvání. Ve stejném se nesl i celý pátek, 2 volné běhy se zaťatými zuby. Až o víkendu jsem se dal trošku do pořádku, ale vůbec jsem to nepřeháněl. Dlouhý běh jsem pro jistotu úplně vypustil. Místo toho jsem šel 2 kratší v náročném terénu okolo Kopřivníku, žádná rovina, buď nahoru nebo dolů. V neděli jsme na výběhu s Kaktou vyrušili velké stádo krásných jelenů a laní, bylo jich tolik, že to nešlo ani spočítat. Celou cestu bylo krásně, sněžilo a foukal vítr. Kdyby se v polovině cesty před nás nedostal traktor se smradlavým hnojem, tak bych řekl úplná idylka!

Souhrn

 TréninkKomentář
Po 10km@50:27 Překvapivě pohoda a lehké nohy
Út 8km@40:16 ráno + 17km@1:26:06 večer Ráno OK, po práci pohoda výběh s Liborem
St 21km@1:50:11 Ráno před prací, únava, těžké nohy
Čt 19km@1:34:45 (intervaly) Dřina na dráze, 4km RK + 400m@(1:21, 1:21, 1:20, 1:19, 1:18, 1:17, 1:17, 1:15, 1:16, 1:14) + 8km VK
12km@1:00:22 ráno + 6km@31:42 večer Celý den, únava, dřina, namožené nohy
So 25km@2:15:40 Jiřetín, 2 menší kola, ↑↓ 1800 m, OK + P
Ne 20km@1:58:07 Jiřetín, 1 větší okruh s Katkou, zima, sníh, ↑↓ 1100 m + P
Celkem: 138km@12:07:36, ø5:16/km

Hodnocení

Pohoda na začátku týdne, intervaly, víkendové běhy v těžkém terénu, posilování
Kilometráž pod plán, přes týden silná únava, o víkendu bez dlouhého běhu

Štěpán

Deník Šlehy: týden 6. …"Po půlmaratonu"

(89 km, závody na 5,6 a 3,2 km)

Chladný týden, jako stvořený pro dobré potrénování a zazávodění si.

Shrnutí

Super týden, pohoda a radost z pohybu, nic nebolelo a bylo to krásné. Kvalitní výběhy společné s omladinou z naší nadační party, lehká konverzační témata. Jediná chybička viz první odstavec!

ALERGICI PROMINOU JARNÍ KRÁSU NEVINNOU NA FOTOGRAFII.
NAŠTĚSTTÍ SE Z DISPLEJE VŮNĚ MANDLÍ NELEJE, TOŽ VYCHUTNEJ SI JI.

Mandle

Morová šleha